Album of the Decade
2000's
1990's
1. Back to Black - Amy Winehouse |
2. Neon Bible - Arcade Fire |
3. X & Y - Coldplay |
4. Elephant - The White Stripes |
5. Funeral - Arcade Fire |
6. All That You Can't Leave Behind - U2 |
7. A Rush Of Blood To The Head - Coldplay |
8. Magic - Bruce Springsteen. |
9. Yoshimi Battles The Pink Robots - The Flaming Lips |
10. Fever To Tell - Yeah Yeah Yeahs |
11. Discovery - Daft Punk |
12. Rock n Roll - Ryan Adams |
13. Aha Shake Heartbreak - Kings of Leon |
14. Hot Fuss - The Killers |
15. Same Town - The Killers |
16. Vampire Weekend - Vampire Weekend |
17. Songs in A Minor - Alicia Keys |
18. Attack and Release - The Black Keys |
19. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand |
20. You Are The Quarry - Morrissey |
21. Get Ready - New Order |
22. Final Straw - Snow Patrol |
23. 22 Dreams - Paul Weller |
24. Helliocentric - Paul Weller |
25. One Nil - Neil Finn |
26. These Streets - Paolo Nutini |
27. Heathen - David Bowie |
28. Hopes and Fears - Keane |
29. Prairie Wind - Neil Young |
30. Hail To The Thief - Radiohead |
31. Up The Bracket - Libertines |
32. For Emma, Forever Ago - Bon Iver |
33. Chutes Too Narrow - The Shins |
34. Boxer - The National |
35. I and Love and You - The Avett Brothers |
36. Antics - Interpol |
37. Demon Days - Gorillaz |
38. Lungs - Florence and the Machine |
39. The Resistance - Muse |
40. The Seldom Seen Kid - Elbow |
1990's
1. Heaven or Las Vegas - Cocteau Twins.
2.Primal Scream - Screamadelica.
3.REM - Automatic for the People.
4.Radiohead - OK Computer.
5.U2 - Achtung Baby.
6.Sinead O`Connor - I Do Not Want What I Haven`t
Got
7.Oasis - Definitely Maybe.
8.The House of Love - The House of Love.
9.The Sundays - Reading, Writing and Arithmetic
10.The Manic Street Preachers- This is My Truth, Tell
me Yours.
11.Suede - Coming Up.
12.Massive Attack- Mezzanine.
13. REM - Out of Time.
14.Paul Weller - Stanley Road.
15.New Order - Republic.
16.Stone Roses - Second Coming.
17.Beck - Odelay.
18.Pulp - Different Class.
19.Happy Mondays - Pills,Thrills and Bellyaches.
20.Flaming Lips - The Soft Bulletin.
1980's
- THE SMITHS - THE QUEEN IS DEAD (1986)
- JOY DIVISION - CLOSER ( 1980)
- NEW ORDER - POWER CORRUPTION AND LIES(1983)
- STONE ROSES - STONE ROSES (1989)
- HUMAN LEAGUE - DARE (1981)
- BRUCE SPRINGSTEEN -THE RIVER (1980)
- HEAVEN 17 - PENTHOUSE AND PAVEMENT (1981)
- COCTEAU TWINS - TREASURE (1984)
- TEARDROP EXPLODES - KILIMANJARO (1980)
- REM - GREEN (1988)
- THE CLASH - SANDINISTA (1980)
- THE JAM - SOUND AFFECTS (1980)
- THE JAM - THE GIFT(1982)
- ROBERT CRAY BAND - STRONG PERSUADER (1986)
- U2 - THE JOSHUA TREE (1987)
- SISTERS OF MERCY - FIRST AND LAST AND ALWAYS.(1985)
- THE ASSSOCIATES - SULK (1982)
- JAPAN - GENTLEMEN PREFER POLAROIDS (1980)
- ECHO AND THE BUNNYMEN - PORCUPINE (1983)
- DAVID BOWIE - SCARY MONSTERS AND SUPER CREEPS (1980)
- THE BLUE NILE - A WALK OVER THE ROOFTOPS (1983)
- SIMPLE MINDS - SONS AND FASCINATION/SISTER FEELING CALLS ( 1981)
- SIMPLE MINDS - NEW GOLD DREAM (1982)
- PAULINE MURRAY AND THE INVISIBLE GIRLS - PAULINE MURRAY AND THE INVISIBLE GIRLS ( 1980)
- BRUCE SPRINGSTEEN - TUNNEL OF LOVE (1987)
- BRUCE SPRINGSTEEN - BORN IN THE USA (1984)
- COCTEAU TWINS - VICTORIALAND (1986)
- COCTEAU TWINS - BLUE BELL KNOLL ( 1988)
- SADE - DIAMOND LIFE (1984)
- SPANDAU BALLET - DIAMOND ( 1984)
- DURAN DURAN - RIO (1982)
- DURAN DURAN - DURAN DURAN (1981)
- NEW ORDER - MOVEMENT (1981)
- NEW ORDER - TECHNIQUE (1989)
- THE SMITHS - MEAT IS MURDER (1985)
- ECHO AND THE BUNNYMEN - OCEAN RAIN (1984)
- REM - DOCUMENT (1987)
- JAPAN - TIN DRUM (1981)
- BOB DYLAN -INFIDELS (1983)
- THE CURE - SEVENTEEN SECONDS (1980)
- BLANCMANGE - HAPPY FAMILIES (1982)
- SCRITTI POLITTI - SONGS TO REMEMBER (1982)
- U2 - THE UNFORGETTABLE FIRE (1984)
- ORANGE JUICE - RIP IT UP (1982)
- THE PIXIES - DOOLITTLE (1989)
- JESUS AND THE MARYCHAIN - PYSCHOCANDY (1984)
- JANE`S ADDICTION - NOTHING`S SHOCKING ( 1988)
- SOUL 2 SOUL - CLUB CLASSICS VOL1/KEEP ON MOVIN (1989)
- SOFT CELL - NON STOP EROTIC CABERET (1981)
- THE PIXIES - SURFA ROSA (1988)
'BY A TOOTING MILE, THE 80S WERE THE BEST'
1970's
- NEIL YOUNG : AFTER THE GOLDRUSH
- THE DOORS : LA WOMAN
- CAROLE KING : TAPESTRY
- THE ROLLING STONES : STICKY FINGERS
- DAVID BOWIE : HUNKY DORY
- LOU REED : TRANSFORMER
- DAVID BOWIE : ALLADIN SANE
- GRAM PARSONS : GRIEVOUS ANGEL
- ROXY MUSIC : COUNTRY LIFE
- LED ZEPPELIN : PHYSICAL GRAFFITTI
- ELVIS COSTELLO : MY AIM IS TRUE
- THE JAM : ALL MOD CONS
- JOY DIVISION : UNKNOWN PLEASURES
- THE SEX PISTOLS : NEVER MIND THE BOLLOCKS
- THE CLASH : LONDON CALLING
- BLONDIE : PARALELL LINES
- THE SPECIALS : THE SPECIALS
- BRUCE SPRINGSTEEN : BORN TO RUN
- GARY NUMAN/TUBEWAY ARMY : REPLICAS
- THE POLICE : REGATTA DE BLANC
1960's
1.The Beatles - Revolver
2.The Band - The Band.
3.Simon and Garfunkel - Bookends.
4.The Beatles - Sgt Peppers Lonely Hearts Club Band.
5.Bob Dylan - Blonde on Blonde.
6.The Who - Tommy.
7.Aretha Franklyn - I Never Loved A Man The Way That I Love You.
8. MC5 - Kick Out The Jams.
9.Rolling Stones - Beggars Banquet.
10.The Kinks - Face To Face.
11.Otis Redding - Dock Of The Bay.
12.Smokey Robinson and The Miracles - Going To A Go Go.
13.Small Faces - Ogdens Nut Gone Flake.
14.The Lovin Spoonful - Do You Believe In Magic.
15.Velvet Underground - Velvet Underground.
16.Stevie Wonder - Uptight(Everythings Alright).
17.Love Affair - Everlasting Love Affair.
18.Fontella Bass - The New Look.
19.The Doors - The Soft Parade
20.David Bowie - David Bowie.
21.Bob Dylan - Highway 61 Revisited.
22.The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced.
23.Led Zeppelin - Led Zeppelin 11.
24.Traffic - Mr Fantasy.
25.Crosby Stills and Nash - Crosby Stills and Nash.
No comments:
Post a Comment